Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Name it

Name it: Kleding geïnspireerd door kinderen – voor kinderen.

Name it is een merk dat zich ondertussen al meer dan 30 jaar ontfermt over het uitbrengen van modieuze kleding voor kinderen en tieners. Wat Name it het meest kenmerkt zijn de denim producten, ofwel spijkerstof artikelen.

Spijkerstof is een materiaal dat we vooral kennen van de jeans, maar natuurlijk worden ook veel andere producten van deze stof gemaakt. Denk maar aan vintage spijkerjasjes of shirts met spijker details. Het is een item dat tijdloos is en bovendien iets dat iedereen wel in zijn kledingkast heeft liggen. Het fijne aan een spijkerbroek is dat deze ook lekker lang meegaat, comfortabel zit en casual oogt.

Wat Name it zo speciaal maakt is dat de ervaren designers van dit merk zich proberen in te leven in kinderen. Al hun eigenaardige karaktertrekjes worden meegenomen bij het ontwerpen van de kleding. Kinderen worden vaak gekenmerkt als spontaan, ondeugend en eerlijk.

Name it ontwikkelt ‘kleding geïnspireerd door kinderen – voor kinderen’. Belangrijk hierbij is dat de kleding comfortabel zit, duurzaam is en natuurlijk hartstikke modieus oogt!

Kleding per leeftijdscategorie

Name it deelt haar collecties altijd op in vier delen, waarbij de focus steeds ligt op een andere leeftijdscategorie. Vanaf onze geboorte tot de volwassenheid gaan we een heleboel fases door en bij elke fase horen andere kenmerken en behoeftes.

De eerste groep waar dit merk zich op richt zijn natuurlijk de allerkleinsten onder ons, de baby’tjes. Een grootste focus van kleding voor deze doelgroep is dat deze 100% veilig moet zijn en uiterst comfortabel moet zitten. Fijne zachte stoffen van natuurlijke materialen, zoals katoen en wol.

Ook denkt Name it hierbij aan de moeders: de babykleding moet niet te ingewikkeld zijn qua sluitingen, het liefst zo praktisch mogelijk. Moeders moeten de kleding makkelijk aan en uit kunnen doen wanneer de luier weer eens verschoond moet worden of wanneer er eten gemorst is naast het slabbetje.

Wanneer de kleine een leeftijd heeft bereikt van één jaar moet de kleding vooral bestendig zijn tegen vallen en stoten. Deze “mini” kledingcategorie van Name it is voor kinderen tussen de 1 en 5 jaar, waarbij de kleding gericht is op duurzaamheid en stevigheid zodat kinderen 100% kind kunnen zijn wanneer ze de wereld om zich heen gaan ontdekken.

De volgende categorie waar Name it zich op richt is de “kids” categorie, gericht op kinderen tussen de 6 en 12 jaar. In deze leeftijd wordt het vaak al duidelijk wat voor stijl de kinderen mooi vinden en graag dragen.

Daarnaast moet de kleding nog steeds lekker zitten en tegen een stootje kunnen. De kernwoorden voor deze categorie zijn daarom “persoonlijke stijl”, “bewegingsvrijheid” en “fashionable”.

De laatste categorie waar Name it zich op richt met haar kleding producten en accessoires is de groep kinderen met een leeftijd van 12 tot 16 jaar. In deze leeftijdsfase kiezen kinderen zelf vaak al hun kleding uit en speelt de huidige mode een prominente rol. Kleding mag opvallend zijn en het karakter van de kinderen benadrukken.

Alle kleding van Name It, onafhankelijk van de leeftijdscategorie, is overigens harstikke leuk om te combineren met de kinderkleding van NIK&NIK. Beide merken bieden dezelfde frisse hippe stijl, uitermate geschikt voor het samenstellen van eigentijdse outfits.

Verstelbare taille

Een opvallend kenmerk van Name it is dat ze het belangrijk vinden dat broeken perfect aansluiten en goed zitten. Name it verplaatst zich altijd in de schoenen van de kinderen voor wie ze hun kleding ontwerpen en beseffen daarbij dat bewegingsvrijheid ontzettend belangrijk is.

Kinderen willen de hele dag kunnen spelen, en niet belemmerd worden door oncomfortabele kleding. Daarom komen alle jeans en broeken van Name it met een verstelbare taille, een simpele maar uiterst praktische toevoeging die zorgt voor optimaal draagcomfort.

Daarnaast vinden ze bij Name it dat mode voor iedereen beschikbaar moet zijn en ook daarbij komt de verstelbare taille van pas. Lang, klein, wat voller of slank: Name it is er voor werkelijk alle kinderen.

Name it is milieubewust

Name it draagt graag bij aan een beter milieu. Daarom ontwikkelen ze producten van biologisch katoen en wol. Ook heeft het team een fantastisch voornemen: binnen enkele jaren willen zij minstens de helft van al hun katoenen producten van biologisch materiaal produceren.

Name it is daarmee een echt voorbeeld en met deze doelstelling zullen ze hopelijk ook andere merken stimuleren om meer rekening te houden met onze waardevolle aarde. In 2016 bereikte Name it al het uitstekende doel dat 36% van al hun katoenen producten gemaakt waren van milieuvriendelijk katoen.

Waarom is biologisch katoen nu eigenlijk beter voor ons milieu? Bij de productie hiervan komen er namelijk minder chemische stoffen aan te pas dan bij de productie van gewoon katoen. Daarnaast worden er geen pesticiden gebruikt.

Naast katoen produceert Name it ook items gemaakt van wol. Wol komt ook uit de natuur en heeft een aantal kenmerkende eigenschappen: wol werkt isolerend maar is toch ademend en de vezels in wol zorgen ervoor dat je lichaamstemperatuur constant blijft.

Hoe vaker men zal gaan kiezen voor natuurlijke producten, dus ook in de vorm van kleding, hoe beter. Niet alleen voor de aarde, maar ook voor onszelf, want deze producten voelen nu eenmaal fijner aan op de huid en zullen niet zorgen voor irritaties.

Koop je producten van Name it dan draag je bij aan het milieu, ben je alsnog zeer modebewust en draag je kleding van de beste kwaliteit.          

Ambassadeurs

Een ander feitje dat dit merk nog unieker maakt dan het al is, is dat het beschikt over een aantal jonge ambassadeurs die de collectie representeren van kinderen uit de laatste categorie, namelijk die van 10 tot 16 jaar oud.

Elke ambassadeur heeft zo zijn of haar eigen stijl en presenteert een deel van de collectie van Name it dat helemaal bij hem of haar past. Kinderen kunnen zich op deze manier identificeren met deze modieuze ambassadeurs en zich kleden naar de stijl die hen aanspreekt.

Een voorbeeld van zo’n Name it ambassadeur is Kick, een stoere jongen met een kenmerkende eigen stijl. De items die hij presenteert zijn vooral basic van aard, maar wat opvalt zijn de grote teksten op een aantal van deze shirts.

Dit zijn teksten met een eigenaardig karakter, zoals “Obviously”, “Make it possible” en “Future”. De stijl die Kick presenteert zijn voor kids zoals hij: modieus, jong en stoer. Name it is er voor kinderen die precies weten wat ze willen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »